Vy jako značka aneb jak úspěšně komunikovat sám sebe

//Vy jako značka aneb jak úspěšně komunikovat sám sebe

V poslední době se často hovoří o budování osobní značky. Ale co to vlastně je? Jako profesionála v oboru firemních značek mě to opravdu zajímá. Přečetla jsem mnoho článků na toto téma. A moje zjištění? Osobní značka to je vaše sdělení, prezentace sebe sama a vaše marketingová strategie. Je to umění profesionálně představit – prezentovat – přesvědčit – prodat svou osobnost, sdělení, nápad, projekt či produkt. Při svém pátrání jsem objevila dámu, která toto umí a co víc, umí to i naučit. Skvělá Alena Ratajová.

Se svolením autorky Aleny Ratajové zde přetiskuji článek o komunikaci, který vám může pomoci v prezentaci a propagaci vlastních produktů nebo služeb.

 

Máte skvělý produkt nebo službu, ale nikdo o něm neví? Jste odborníci, ale když se vás někdo zeptá, co děláte, nedokážete se prodat?

Je to i váš případ?

Kdo si myslíte, že má větší šanci na úspěch? Odborník ve svém oboru, nebo ten, kdo dokáže „správně“ hovořit a zaujmout touto svou schopností?

Já osobně si myslím, že ten druhý :-) Protože i když ten druhý kromě mluvení v podstatě nic neumí, tak díky tomu, že se dokáže prodat (třeba i za vyšší cenu), si toho prvního může najmout.

Ideální je kombinace obojího – jste profesionálové a odborníci na slovo vzatí ve vašem oboru a zároveň dokážete svůj produkt, službu, či sami sebe komunikovat. I když třeba máte někoho, kdo může mluvit za vás, stejně vy jste ta hlavní osoba. Obzvlášť pokud jste majitel/ka firmy, tak lidé budou chtít jednat s vámi, protože VY máte ty rozhodovací pravomoce.

A nezapomínejte ani na to, že vy sami jste značkou!!! Pokud tedy přicházíte do styku s více lidmi, ať už to jsou vaši zaměstnanci, klienti, obchodní partneři, měli byste i vy na své komunikaci zapracovat.

Jak už jsem psala v předchozích článcích, při setkání s někým novým byste měli být schopni se představit (přečíst si můžete zde). Druhou stranu zaujmout, aby se o vás chtěl dozvědět víc. Komunikovat jasně, tedy tak, aby vám bylo rozuměno. Ve vaší komunikaci se ideálně vyvarovat „slovním vatám“ – slovům, která ve vaší řeči nemají co dělat a jen si jimi naháníte čas, kdy mozek je pomalejší než ústa. Tady je jednoduché řešení – mluvte pomaleji a více si rozmýšlejte, co řeknete.

Nejčastější a poslední dobou nejvíc používané „slovní vaty“ jsou: nicméně, prostě, v podstatě, skutečně, přesně, jako, viď, dá se považovat i „vole“, de facto, vlastně, JAKOBY (můžete si přečíst článek zde) a další.

Jakoby se teď ozývá se ze všech stran a já na vás apeluji – prosím, dávejte si na tato slovíčka pozor. Ptáte se proč? Je to především pro vás. Když totiž tato slovíčka hodně často používáte, ten druhý vás neposlouchá, soustředí se totiž jen na „jakoby“ a v duchu vám počítá, kolikrát ho řeknete. Jeho mozek totiž není schopen nic víc než „jakoby“ vnímat. A vy přece chcete, aby vás druhý poslouchal, že? :-)

2018-08-07T14:52:38+00:00